Welkom to Quilfort's Modern Life

Ello, Het Saaie Facebook

Hebben wij allemaal al gehoord van Ello, het gratis, nieuwe sociaalnetwerkplatform voor mensen die het zat zijn dat hun ouders, oma en/of leraar zijn of haar Facebook/Twitter/Instagram volgt. Iedereen die niet tegen de NSA praktijken van Facebook kan en graag wilt dat onze gebruikersdata niet verkocht konden worden. Dit platform is zo exclusief dat JIJ moet worden uitgenodigd om mee te kunnen doen.
Gelukkig voor jullie trouwe lezers kan ik zeggen: Ik ben uitgenodigd en ik heb even goed bekeken wat Ello precies is.

Ello1

Voordat ik hiermee begin zal ik even kort laten weten wat Ello precies is. Ello is een sociaalnetworkplatform gemaakt door een kleine groep artiesten en designers. Ello verkoopt (tot nu toe) geen date aan derden of plaats advertenties. Dit zorgt ervoor dat zij niet gecontroleerd worden door de boze wereld gecontroleerd door Rothschild en Rockefeller. Zij vinden dit “creepy” en “unethical”. Het kan wel zijn dat Ello soms een kleine donatie vragen voor speciale features. Het is maar een klein beetje.
Ik haal hier uit dat Ello is Facebook is voor hipsters. Mensen die willen schoppen tegen het been van de grote maatschappij zonder hun eigen teen te bezeren, mensen die comments zetten op Youtube om de wereld te verbeteren en stiekem toch die ene video liken omdat het echt Ebola zou helpen.
Na een klein onderzoek (uiteraard informeer ik jullie goed) blijkt Ello sinds september THE HOT ITEM. Van bijna geen populariteit naar 34.000 aanvragen per uur. En uiteraard selecteren zij de allerbeste. Dus wie mag er meedoen:

IMG_4123

Ik zal kort en krachtig zijn: Ello is saai. Ik noemde het in mijn vorige alinea al een Facebook voor hipsters en dat is correct. In een korte scroll zie ik Game of Thrones, artsy foto’s, hints naar de mens is brainless mediaconsument en een oude chinees die aan het pingpongen is.

Ello

Ik vind het een beetje saai. Er gebeurt niet heel veel en ik heb geen enkele vriend om te klagen over mijn saaie zoektochten op Ello. Het mooie is dat in de toekomst je wel je eigen Emoji kan maken, en dat er video’s op komen. Ello is precies wat je verwacht als je hipster bent. Het heeft potentie maar niemand kent het. Het is net zo saai als het logo en ik heb ook geen zin meer om woorden aan deze stille wateren te vervuilen. Behalve dit. Als Ello bekend wordt en iedereen heeft het: Ik ken het als eerst, maar ik ben geen hipster
Ik ben op het moment bezig met een boek, ik zal dus bijna geen posts maken in november en misschien december. Maar dat komt wel weer goed.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on November 9, 2014 by in Review, Weetjes and tagged , , , , , .
