Welkom to Quilfort's Modern Life

Wat doe ik over 10 jaar met mijn leven?

Wat doe ik over 10 jaar met mijn leven?
Vorige week kreeg ik plotseling dit vraagstuk voorgeschoteld. Vol verbazing keek ik de persoon in kwestie aan, herhaalde de vraag en kwam met een vaag antwoord in de trant van: Misschien …  of eventueel … maar …. is ook een optie. Ik had geen antwoord.

Het vraagstuk is eigenlijk niet zo vreemd. Sinds juli hoor ik bij de elite van onze mensheid als wij kijken naar opleidingen. Ik ben op papier slim, gedreven, sociaal, interessant en ik heb geen ervaring. Welkom in de sollicitatiewereld van elke HBO-student. Ik ben toerisme afgestudeerd en zoals een doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg persoon zoek ik ook een toerisme gerelateerd baan. “Geen ervaring, geen ervaring, geen ervaring, geen ervaring en de functie is volledig komen te vervallen” zijn tot nu toe de woorden die ik uit de (fictieve) mond van recruitment kreeg te horen. Zelfs bij navraag om nou te weten of ik niet gewoon stonk, teveel sprak of te geweldig was kreeg ik te horen: GEEN ERVARING

No Experience
Ik begon terug te denken aan het raadsel van vorige week. Een carrière van Cracked kijken op een stoel terwijl ik IT-Managers bel voor gratis IT gerelateerde documenten (Ja, zo verdien ik echt op het moment mijn geld) is niet de weg die ik in gedachten had. Dus waar ben ik over 10 jaar.
Om die vraag te beantwoorden moet ik natuurlijk ook rekening houden met mijn weg. De eerste stap die ik binnen een jaar zet valt in de categorie: Cliché dingen voor een toerisme student.
Het antwoord is: De wereld zien.

Mijn eerste stap zet ik buiten de deur van mijn huis. Daarna pak ik het vliegtuig en ga ik naar Azië. Mensen leren kennen, verliefd worden, mijn afro weer laten groeien, blonde verf gebruiken om de zon te representeren, verdwalen in de jungle, aanbeden worden als een god bij een leuk inheemse stam en wegrennen voor mijn leven nadat blijkt dat mijn iPhone kapot is en ik niet meer gebruik kan maken van mijn flashlight app. Daarna even chillen in de zon en verder gaan. Van stad naar land naar continent naar planeet. Oké, planeet laat ik nog even achterwegen maar dit klinkt toch fijn.
Uiteraard ook een baardje laten groeien en gebruik maken van een GoateeSaver. Wie wilt er niet even een cyborg zijn in zijn leven.

The GoateeSaver
Dit is echter tijdelijk. Hopelijk duurt deze periode langer dan een jaar maar ik moet even realistisch zijn. Dus wat ga ik de overige 9 jaar doen? Ik weet al een ding zeker, en dat is dat er onzekerheid bestaat in welk land ik ga wonen en mijn praktijk ga participeren. Ik ga boven mijzelf uitstijgen en de wereld veroveren. Ik ga alles doen wat Kanye deze jongen heeft geleerd.
Verder? Een vrouw vinden, een lief, dominant, pittig dametje die Nee zegt. Eventueel kinderen krijgen? Ik ben over 10 jaar wel al 34 jaar. Damn 34, ok klaar ik hou op hierover te denken. 90s Kids for Life!

Gameboy

Ik wil de toerisme in, ik wil schrijven, ik wil mensen inspireren. Wacht eens even, Ik wil gewoon reisjournalist worden. Ik wil achter de PC zitten en reizen, schrijven en werken. En opeens weet ik wat ik over 10 jaar wil doen.
Over 10 jaar wil ik precies doen wat ik nu doen: Bezweet in de hitte schrijven over de wereld terwijl mijn handen ruiken naar kip die ik net heb gemarineerd. Kijk dat is pas ambitie

Alt-J heeft een nieuw album!

One comment on “Wat doe ik over 10 jaar met mijn leven?

  1. Jeroen
    September 18, 2014

    Vooral die Kip =)

Leave a Reply

Information

This entry was posted on September 17, 2014 by in shenanigans and tagged , , , , , , , .
