Welkom to Quilfort's Modern Life

The Working Man(1)

Werken is ontzettend belangrijk. In de hedendaagse westerse maatschappij kan je bijna niet zonder werk. Ik kan ervan rondkomen, je leert jezelf kennen en je kunt er sociale contacten opdoen is het politiek correcte antwoord waarom wij mensen werken. Het eerlijke en correcte antwoord is Doekoes G, veel Doekoes. Dit is waarom sommige mensen poep scheppen, vrijwillig oude mensen schoonmaken of gaan kijken hoe Sandy haar billen schoon schuurt op een bank.

Working Ik ben degene geweest die onze lieve Sandy heb bekeken vandaag. Voor een – verder niet belangrijk – omroep ben ik deze week bezig met het behouden van muziek. Ja, je leest het goed. Ik zit (opgenomen) televisie te kijken en bestudeer per uur bij hoeveel muziek er wordt afgespeeld. Ideaal zeg jij, Hersendodend zeg ik. Maar ik verdien er lekker mee en het is best wel leuk.
Altijd beter dan kattenvoer verkopen in de supermarkt. Oh wacht, dat heb ik ook gedaan. Ik denk dat dat één van mijn ergste werkdagen ooit was. In de geboortestad van de schrijver stond ik daar. Aan mensen te vragen of zij een sample wouden nemen en meteen even een groot zak kattenvoer wouden kopen. Niemand bedacht natuurlijk dat men niet heel snel switch naar een nieuw kattenvoer. En uiteraard is je kat meenemen naar de supermarkt ook geen optie. Dus hij kan ook niet proeven.
Cat Supermarket
Als ik even aan mijn Curriculum Vitae bekijk en denk aan mijn leukste werkdag komen er echt een aantal geniale dingen voorbij. Voor dit bericht kies ik voor Dance Star Party. Ik probeer de dag zo goed te bespreken. Het was mijn derde werkdag. Mijn partner in-crime was mijn jongste vriend en de locatie van dit spektakel heet Overstad. En ik praat dan niet over de new age shit dit wij nu kennen, nee ik praat over Old-School 2011 stijl, wanner de Media Markt nog op de juiste plek stond.
Onze instructies waren: Jullie hebben tijdens Sinterklaas een stand voor de Media Markt. Het is de bedoeling dat kinderen gaan dansen op de Playstation 3 en dat jullie de ouders om praten tot het kopen van een PS3. Daarnaast zal er om 14:00 twee Pieten komen. Of wij ze konden opvangen en helpen met het dansen.

 
Dit is de situatie op papier. In het echte leven ging het zo. Het opbouwen was een kleine ramp maar na hulp van een WO-afgestudeerde konden wij verder. Alles stond klaar, naast ons stond een RTV-Noord Holland podia en verder stond er van alles in het nog bruisende Overstad. Goed voorbereid, op tijd klaar en wachten. Er stapt een vrouw met een headset op ons af, leuke vrouw kan ik mij nog herinneren. Wie heeft de leiding van de stage? Dat ben ik: zegt een Quilfort met een ingetrokken buik, Hoezo? Zijn jullie klaar, kunnen wij beginnen in de Overstad? Hoezo, vraag ik nog een keer.
Wat blijkt, de Playstation stand bij de Media Markt had de leiding over de Overstad. Het onervaren Q-RJ Duo. Gelukkig leverde dit kleine detail geen problemen op en hop hop, wij konden gaan dansen.

Alles ging goed, wij verkochten echt Playstations, we zetten al onze geliefden voor schut en de sfeer was fantastisch. Zoals afgesproken kwamen er rond 14:00 drie Pieten en alles was in orde. Het is 15:00, RJ legt de kinderen alles uit en ik ben lieve (verkoop)woordjes in moeders oren aan het fluisteren toen het gebeurde. Het volgende moment ziet er op papier heel rustig uit, maar op dat moment had ik een ontzettende WTF moment. Ons geluid wordt verstoord door trommels, trompetten en heel veel geluid: Het geluid van Kinderen. Binnen twee seconden komt de grootste pietenband ooit om de hoek, gevolgd voor echt heel veel kinderen. In het midden is Sinterklaas te vinden, samen met de burgemeester van Alkmaar. Al laatste kwam er een cameraploeg aan die ons vol in beeld bracht. Shit was aan, heel erg aan. Sinterklaas ging dansen, de burgemeester deed mee, RJ keek vol verbazing, ik was perplex en iedereen had plezier. Wat een dag!

Zo, nu hou ik op, voetbal begint straks. Ik heb wel besloten om The Working Man als categorie aan te houden. Ik heb genoeg in het werkende leven beleefd en wil dit met jullie delen.
Voor nu: Ed Sheeran heeft een nieuw album!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on June 24, 2014 by in The Working Man and tagged , , , , , , , , , , , , , .
