Welkom to Quilfort's Modern Life

Echte Mannen Komen Niet In Het Nieuws

Blijkbaar leven wij in een wereld waar het heel normaal is om de schroeven te stelen van je voorwiel. Dan bedoel ik die twee dingen, links en rechts aan het voorwiel. Ook al zit ik achter de Personal Computer, op het moment ben ik te lui om op te zoeken hoe het heet.
Ik heb voor het eerst een kleine woede-uitbarsting gehad in het centrum van onze prachtige fietsstad. Na ja, een woede uitbarsting… het was eerder het semi-belabberd gevoel van The Amazing Spiderman 2 gecombineerd van verbaasdheid van de situatie verhuld in een pakketje Awesomeheid. Ik denk dat ik letterlijk 10 keer gewoon keihard WAT! heb zitten roepen in Amsterdam.

Andrew na het kijken van de film

Andrew na het kijken van de film

Amsterdam is niet veilig voor mijn fiets. Of überhaupt een fiets. Of überhaupt Nederland is niet veilig voor een fiets. In totaal zijn er acht fietsen gestolen. Het is letterlijk een keer gebeurd dat twee fietsen binnen 24 uur gestolen zijn. Ik zal wel eerlijk zijn tegen jullie. Allebei de fietsen zaten vast met een redelijk kettingslot en zagen er niet uit.
Men wordt langzamerhand gefrustreerd en wordt zijn/haar eigen vigilante. Als een zelfbenoemde Batman pakken zij een fiets terug – ik heb hier eventueel misschien lichtelijke ervaring mee – en gaat het cirkeltje weer rond.
Vandaag zag ik de oplossing in de vorm van Skylock. Zoals zij zelf al aangeven: It’s the next evolution. Via een mobiel apparaat zorg je ervoor dat je je fiets van een afstand kan unlocken. Daarnaast blijft de batterij altijd vol wegens zonnepanelen, raak je nooit meer je sleutel kwijt – Heel erg welkom bij alle Quilfort’s in de wereld – , wordt je gewaarschuwd als iemand aan je fiets zit, kan je een eigen code gebruiken als je je fiets kwijt ben, weet hij wanneer je in een ongeluk ben geweest en waarschuwt hij (als je nog bij je mobiel komt) de autoriteiten en kan je de rechten van de fiets geven aan een ander persoon. Nadeel, Prijs is 250 doekoes G. Ik zeg, kijk zelf.

Is het dan zover gekomen met onze maatschappij, dat ik een mini-robotje moet gebruiken om mijn eigen waarden te beschermen. Ben ik dan niet man genoeg? Pijnlijk genoeg is Quest het ook met mij eens. Jij bent 53% man staat er met confronteerde letters. Wie is dan wel een echte man? Wolverine, Sad Batman of Ron Swanson?
Ron Swanson
Of zijn dit de mensen in onze media? De Turkse politie die het leuk vind om de betogers te meppen die verhaal komen halen voor de mijnramp in Soma. De mannen die een zwangere vrouw ter dood veroordelen vanwege haar nieuwe geloofsovertuiging, Nigel Farage die na een fantastisch toespraak een aantal jaren geleden wel erg rechts is geworden of de Bende van Nijvel.
De Bende van Nijvel zijn wel echte mannen. Dit verhaal moet echt verfilmd worden. Ik keer de acties niet goed want ja, 28 mensen vermoorden en 40 verwonden is niet echt een heldendaad. Maar de manier waar zij nooit gepakt zijn. Dat is gewoon klasse man

Ach ja, voor mij is man zijn even heerlijk genieten van de zon, straks naar het Nederlands Elftal, BBQ de volgende dag en mijn verantwoordelijkheid nemen. En uiteraard kattenfilmpjes, Dat is mannelijk!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on May 16, 2014 by in shenanigans and tagged , , , , , , .
